T444.1 - stavba

Pustil jsem se dostavby "Karkulky" T444.1. Základem je lept od firmy CEKUL a pojezd z lokomotivy G1206, kterou vyrábí PIKO (já měl k dispozici verzi VEOLIA viz foto). Pojezd na Karkulku přesně souhlasí svým rozvorem náprav i povozky.


Neprve jsem si z leptu sletoval rám budoucí lokomotivy T444.1.

 

Následně jsem PIKO mašinku rozebral na prvodíly. Potřeboval jsem dostat holý rám PIKO mašiny, abych jej mohl spasovat s rámem Karkulky.

Lokomotiva G1206 je výrazně delší než T444.1 a tak jsem musel rám zkrátit - na následujícím fotu je čárami naznačeno, kde jsem rám říznul + jsem odstranil výstupky pro upevnění kabiny.

Dále nastoupila práce s pilníkem. Rám bylo potřeba malinko zúžit a vybrousit místa pro nádrže a schůdky. Výsledek vypadá takto:

Snažil jsem se zachovat maximum materiálu, protože rám pojezdu je zároveň závaží.

A již vsazen do rámu budoucí T444.1

a pohled shora

řešil jsem uvevnění Karkulky na původním rámu, ale tím, že je vybroušený na těsno, tak to drží pohromadě samo :-)

 

Další přišly na řadu podvozky.

Opět bylo nutné odstranit masky podvozků - dle čar na následujícím obrázku.

a výsledek

Stávající masky podvozků byly sice detailní, ale příliš tlusté a nevešly se do rámu. Na podvozky zkusím dát masky z leptu, pokud se tam vejdou - to zatím není dodokčeno.

Poslední část úprav se týkala napájení. Opět jsem se snažil zachovat co nejvíce původního - zejména konektor pro dekoder.

Deska se skládala ze dvou částí s tím, že důležitá je ta na obrázku vlevo. Tak jsem odpájel pravou část (v místě šipky) a taky bílý a modrý vodič pro napájení osvětlení (opět šipka). To se do Karkulky prostě nevede :-(.

A výsledek již zpět v rámu.

Přívod napájení z jednoho podvozku jsem dopájel přímo na zbylou polovinu desky.

Test proběhl O.K. a podvozek jezdí i po opětovném složení :-)

Tím jsem skončil s úpravami pojezdu a vrátil se k leptu. Na fotce je celá kastle lokomotivy zatím bez zábradlí na ochozu, ale již nasazena na pojezdu a po první zkušební jízdě :-)

A tady již lept plně kompletní.

 

 

Zbývají mi dva resty - vyřešit masky podvozků a spřáhla.

Masky podvozků se pokusím přilepit místo odříznutých. Tedy záleží, jestli nezaberou moc místa.

Původní spřáhla jsou moc dlouhá. Uvidíme, zda seženu kratší. Nechce se mi je úplně předělávat, rád bych zachoval originální kinematiku.

 

 

 

 

 

2014-05-14

/album/a2014-05-14/t444-1002-jpg1/ A tady je T444.1002 /album/a2014-05-14/p1180933-jpg/ Čelní pohled včetně pluhu. /album/a2014-05-14/p1180934-jpg/ Spřáhla jsem zkrátil a hned to vypadá lépe.