Osvětlení budov a násraží.

26.04.2011 13:55

Dlouhou dobu jsem si lámal hlavu jak vyřešit spínání osvětlení budov, nádraží a pouličního osvětlení. Už jsem skoro zapojoval ruční spínání, když jem na Mašinky.cz narazil na komponenty od českého výrobce STE.

Jednalo se o:

modul pro rozsvěcení pouličních lamp, který modeluje jejich postupné rozvěcení. (4 výstupy - 1 adresa pro DCC).

modul pro náhodné rozsvěcení - požitelné do domů a oken v domehc, které pak náhodně zhasínají a rozsvěcují se (4 výstupy - 1 adresa pro DCC).

modul pro samostatné spínání až 10 prvků (10 výstupy - 10 adres pro DCC).

 

Jedná se o cenově velmi dostupné záležitosti od 300,-Kč do 500,-Kč a umožňují mi přímo ze SW Traincontroler  spínat osvětlení. 

Zapojení je jednoduché stejně jako programování adresy.

Zprovoznil jsem tak osvětlení horního nádraží a všech budov na nádraží.

V TC to pak vypadá následovně:

Na ploše přibyly spínací prvky pro osvětlení a každý z nich má svou adresu.

Použil jsem modul s 10-ti samostatnýma adresama, abych mohl vše ovládat nezávisle.

Protože mám nádražní lampy celkem na třech adresách, připravuil jsem si i makro, které rozsvítí všechny.

Zpět