Kolejiště NOVÉ

11.03.2019 10:19

O stavbě nového kolejiště jsem uvažoval déle, ale rozhodný impuls přišel s přestavbou pokojů v domě a nutností kolejiště umístit jinam.

Nicméně hlavní důvody byly modelářsko technické - jednak se mi přestaly líbit oblouky malých poloměrů (R1, R2) a krátké výhybky - což činilo i problém některým vozidlům. A pak mi vadily poměrně krátké koleje v nádraží. Techncicky už to taky nebylo ono - místy vypadávalo napájení některých úseků a hlavně výhybek. Prostě daň za to, že jsem se vše učil za pochodu.

Tak jsem se, jsa poučen z předchozích nezdarů, pustil do nové stavby.

Koncept kolejiště je shodný se starým - hlavní trať (pravda trať je skoro celá skrytá :-) ) s mezilehlou stanicí, kde odbočuje lokálka. K tomu dva skryťáky s vratnýma smyčkama pro otáčení souprav.

Celkový rozměr panelu je 160 x 150 cm.

Použito bude kolejivo PECO code 55. Výhybky ve skrytých částech střední, na viditelných dlouhé a obloukové a trať je z flexi kolejí. Poloměry oblouků - chtěl jsem více než 40cm, což se skoro povedlo kromě skrytých nádraží, kde je ve vratných smyčkách 35cm a taky na lokální trati, kde jo opět 35cm. Také délky kolejí v mezilehlé stanici jsou koncipovány tak, aby se do stanice vešek komplet celý RailJet. Tedy alespoň dvě staniční koleje jsou přes metr dlouhé. Dále přidávám kontrolu polohy výhybek a snímání obsazení i na výhybkách (to je siec trochu navíc, ale když už to dělám). Koleje, kromě klasických propojek, i pájím k sobě (tam kde je vodivé spojení).

 

 

 

 

 

Zpět