Stavba pokračuje
01.05.2010 10:41Tak jsem pokročil ve stavbě kolejiště. KOleje jsou položeny na základním oválu včetně obou nádraží - hlavního a skrytého a pomalu začínám modelovat krajinu, kde již pomalu stoupá vzhůru lokálka.
V popředí je vidět zkušební trať, kterou používám pro kalibraci lokomotiv v TrainControleru, tak jak je popsáno na stránkách LokoPina (lokopin.wz.cz). Trať je včetně měřítka, abych mohl kontrolovat přesnost zastavení.
Tvorbu krajiny jsem zahájil stavbou tunelů a přejezdu na levé části kolejiště. Na obrázku jsou portály tunelu zájkladního okruhu a lokálky s již vymodelovanou a nabarvenou skalní stěnou nad domkem závoráře.
Skála je udělána z modelovací hmoty DAS a následně je v ní kamenem naznačena stroktura. Po vytvrdnutí stačí natřít a hadříkem barvu stírat na vystouplých místech. Docílí se tím poměrně realistického vzhledu, který ještě umocní pozdější aplikace zeleně.
Připraven je i přejezd včetně zabezpečovacího zařízení. To ale nepřežilo návštěvu synáčků a jejich nepozorných ručiček přidružijících se okraje :-(. No co poučení pro příště - zapojit, vyzkoušet a demontovat a uložit do dkonce stavby. Naštěstí zo jde jednoduše díky systému od MTB, kdy se do kolejiště zabuduje patice do které se přejezdová signalizace (ale i třeba návěstidla) vkládá.
Trať lokálky pomalu stoupá kopce. Na dalším obrázku je druhý portál tunelu nad kterým již je základ kopce ned městečkem.
Lokálka dále pokračuje na zářezu s opěrnou zdí na most přes silnici tedy budoucí silnici - za ním ještě zeď není hotová.
Most je starý výrobek PIKO, ale s pomocí patiny dost prokoukl. Nejdříve zrezavý nátěr a následně splikace patinátoru.
Na druhé straně kolejiště jsem v části, která bude skrytá v tunelu, zkoušel patinování kolejí.
Tato činnost mi zatím moc nejde - kromě kolejí je rezavý i celý násep - to budu ještě muset vyladit.
Co se naopak povedlo je nástupiště - vyrobeno ze styroduru a uprostřed zasypáno prachem. Mezi koejemi vypadá dost realisticky. Po přilepení a zaštěrkování to nebude mít chybu.
Dale se chystám na Horní nádraží, ale to zase až příště.
———
Zpět